Saturday, September 10, 2011

thoughts at midnight

aku kalau dah dapat internet 24/7 mcm ni, memang mata aku rabak laa melayan internet. even bukan cari apa2 maklumat pasal lecturer utk FYP aku, pasal apa2 yg berkaitan dengan telecommunication, data comm or whatsoever, tapi ntah laa. sejukkkkk je mata aku bila bukak fb, tumblr, formspring, blogger, bla2. wah macam banyak sgt webpage aku ni. cukup2 dah. sampai masa nanti aku remove satu2 account aku tu. buka account lain. biar takda orang stalk aku dah. heh.
ok so, sebenarnya lagi malam aku berjaga, lagi banyak persoalan yang bermain di minda aku. and biasanya pada waktu2 macam ni lah, persoalan yang datang dalam otak aku ni tidak lagi berkaitan projek FYP; ia dah mula berkaitan dengan perangai manusia2 sekeliling aku yang tak pernah puas hati dengan aku. yelah, siapa je manusia dalam dunia ni yang sempurna, yang boleh jadi mind reader so that boleh puaskan hati semua orang, cuba cakap dekat aku? memang tak akan ada! so the worst part is, memang susah laa bila kita tak boleh nak sentiasa expect siapa yang ada tak suka kita dalam diam, kot2 dalam hati menyampah nak mati dengan kita, or cemburu, atau tak puas hati? eh ada ke manusia yang tak puas hati nak datang depan muka kita semata2 nak ckp yang, eh aku ni tak puas hati dengan kau lah! ? ada ke? maybe ada, tapi SEGELINTIR je yang berani oke. yang ni aku memang tabik, sebab terus terang aku cakap, aku suka orang yang direct. sebab aku seorang yang tak suka dengan orang yang suka berkias2, nak suruh aku paham2 sendiri, sebab aku ni jenis lambat pikap. huhu. kemain panjang lagi aku tulis kan. sure pening baca ni. huhuhu.

so 1st aku nak ulas; jenis attention seeker. ok aku tak tahulah mana letaknya keistimewaan aku ni, adakah aku ni terlalu peramah, terlalu talkative dengan semua orang, terlalu open sampai budak2 pun berani nak ber'hoi2' dengan aku, as if aku ni kawan sebaya dia walaupun aku ni lebih dewasa berbanding dia? ok lah aku cerita direct lah. pasal seorang adik ni, ok laa at the 1st place aku terima bila adik ni ckp dia suka berkawan dengan aku so dia nak anggap aku ni mcm kakak dia. masa tu, aku in the middle of final exam season. so kau paham2 lah kan, final budak U dengan exam budak SPM mana sama. fokus dia lain macam. nak kejar pointer lagi, aku nak kerja telekom syal aku taknak jadi kuli so aku nak study die hard. tapi nasib baik aku takde BF, so fokus utk aku belajar tu lebih tinggi lah. pastu budak kecik ni mula2 kacau aku, mana dia dapat no hp aku taktau, call as if nak putus nyawa, rupanya ajak gayut. then aku tak layan lah, aku set reject call kat semua number yg masuk*niat asal nak reject number dia sorang je tapi setting hp sony aku ni cam cikai sket, so kena reject all call semata2 xnak setan kecil ini kacau mood study aku*. mula2 aku fikir dia bosan dia takkan kacau aku, tapi makin menjadi2 pulak setan ni. kadang2 lepas 4 5 jam perah otak aku on hp kejap sebab nak contact member2 aku, terus beratus jugaklah misscall dari number yang sama. masa tu aku dah panas lah, aik takkan sebab setan ni sorang, aku nak kena off hp sepanjang masa, abis mcm mana aku nak dpt update pasal hints dari kawan2 aku, nak discuss, bla2? annoying syal! oklah masa tu memang aku sound laa setan kecik ni, korang baca kat link ni memang full story dia. aku ingatkan dia serik, rupanya tak. huk2. sedih syal aku. kenapa aku kan. aku hari2 menyumpah apsal setan ni xnak mampus. nak tuka no hp malas pulak. susah doh idup aku. syal ar! the worst part is, sampai skarang dia masih menghantui aku. so now aku tak tahu what is the best i can do, aku hanya mampu ignore je. even menyakitkan hati aku gak sometimes. hari2 makan sumpah laknat dengan aku je lah budak tu. siapa suruh cari pasal kan.

next, aku nak cerita pasal orang yang tak puas hati dengan aku. herm, in sense that bila aku dapat lebih. tah la. aku rasa semua orang pun pernah alami benda yang sama kan. humm, aku tak nak confess, tapi terpaksa cakap la*sorry* YELAH MENTANG2 MUKA AKU CUN, JELITA, ANGGUN, MACAM AMOI GITU, SEMUA ORANG MESTI ADORE AKU PUNYA LAHHHH. MANA2 AKU PERGI ORANG SURE TENGOK AKU DULU, PAPEHAL MESTI AKU DAPAT ATTENTION DULU, EVEN AKU TAK PERNAH MINTA. DAH LAA PUTIH, LETAK KERTAS SEBELAH MUKA AKU PUN BOLEH KALAH LAA KERTAS TU. MEMANG LAA ORANG SUKA YANG PUTIH2 NI KAN.YANG COUPLE2 PULAK SURE RASA INSECURE PUNYA DENGAN AKU, SEBAB TAKUT BALAK2 DORANG CAIR TENGOK AKU, PADAHAL AKU TAK TERHINGIN NAK ADA BALAK PUN.THE BEST PART KAN, BILA GAME JE MESTI AKU JADI KURUS KAN, SEBAB TERLEBIH TRAINING, KENA TUKAR KATEGORI. SO AKU TENGOK SEMUA ORANG JELESSSSSSSSSS TENGOK AKU SEBAB TERLEBIH2 MACAM NI!! hamekkkkkkkkkk seribu kali hamekkkkk aku dah tak tahan lagi dahh semua orang tak puas hati dengan aku sebab aku selalu dapat best. ape boleh buat, aku bukan suka sgt bragging pun, kali ni je aku dah takleh nak tahan ape boleh buat kan, aku CUMA bersyukur dengan apa yang aku ada. bila orang cakap untung ler, aku cakap tak la aku tak minta semua ni, adakalanya aku hanya berikhtiar je. lagi satu, aku percaya yang rezeki Tuhan bagi tu sama rata, cuma dalam berbagai2 cara. lagi satu, bab2 makwe2 yang tak berapa nak secure bila balak2 diorang ternampak aku ke, terpandang aku ke, ter-ape je lah dengan aku, kadang2 aku tak sangka jugak mcm ni skali orang bagi perhatian dekat aku. belum lagi famous mcm fasha sandha, kalau tak ape dah orang nak fantasi pasal aku ni. nanti yang dapat dosa aku jugak, bukan diorang je. tapi at some other part aku bersyukur jugak sebab Tuhan kurniakan aku dengan satu kelebihan ni, tapi tak ada yang sempurna. aku bukan goddes pun, pada aku aku hanyalah seorang budak pompuan yang naif, lambat pikap, tak tahu apa2, cantik pun tak, biasa2 je. tapi aku bersyukur apa2 je yang Tuhan bagi kat aku. oke? ni baru bab keCUN-MELECUNAN, belum bab lain. hish. terlalu kompleks aku nak cerita. ni baru sikit.
tak tahulah. mungkin aku ni terlalu berlembut sgt. lama2 makin menjadi2, aku dah naik darah, aku hilang dah sifat lembut aku tu, aku jadi takde perasaan, aku sound je. nak marah ke, nak touching ke, boleh mampus la. huhu

tapi ampunkanlah ayat2 bold and senget aku tadi tu. aku bukan maksudkan pun. sebenarnya tu antara cara aku nak sampaikan mesej aku secara SARKASTIK. yes. aku sangat suka menjadi manusia sarkastik sejak kebelakangan ni. sebab agak makan dalam. hahaha. aku kan takde perasaan. k lah. anggaplah ni hanya satu joke k. chow




1 comment: