Friday, January 6, 2012

it's karma

banyak kali dah aku sebut2 pasal karma
karma ni konsep die mcm gini lah:
kau buat jahat kat orang, orang balas jahat balik dekat kau
tapi tak semstinye karma is about perbuatan jahat semata2.
boleh jadi jugak:
kau baekkk dekat orang, orang baik balik dekat kau.
even, satu benda yang kita bagi dekat orang, sejuta dia balas.
well, depends laa. apa yang kita bagi tu, more on kebaikan or kejahatan.

so isunye, aku dah lama diberi peluang untuk merasa hidup ni
and tak tahu bila masa aku akan tamat
andddd
lagi banyak perkara yang aku dah nampak, and really, dah terjadi depan mata aku
and membuatkan aku lebih menghargai masa yang aku ada untuk sambung hidup
so far alhamdulillah

so the issue goes..

aku taktahu laa kenapa aku macamni kan,
mentang2 laa aku ni jenis diam, tak ambik port pasal orang lain, aku bawak kepala sendiri je kan,
so nampak macam aku ni seorang yang tak suka defend diri sendiri on satu2 isu
lepastu senang2 laa aku kena bantai macam tu je, tu pun aku still diam je.
on my part, sebenarnya aku memang tak suka argument, aku tak suka pening2 kepala, aku tak suka berkira macam2 dengan orang
lagi nak bising2 dengan aku, nak question macam2, nak demand itu ini, kenapa aku ada kenapa diorang takde, tak dapat,
eh kalau nak sangat, ambik lah! sampai macam tu skali aku punya act.
sebab bagi aku, buat apa nak kejarkan sangat, nak berkira sangat pun, takde medal yang menunggu pun anyway.
so buat apa kalut2? pasal tu aku relax je. hihihi

aku takde laa nak condemn semua orang pun, well
nak marah2 pun, kawan jugak, satu masa nanti bila aku dalam kesusahan, kawan2 jugak yang tolong
maybe tu salah satu sebab jugak kenapa aku tak suka gaduh dengan orang
and this part of me ada semacam sama jugak dengan mama aku
memang mama aku pun yang ajarkan benda2 macam ni kat aku
tapi kan, betullah apa mama cakap, biar orang buat kita, jangan kita buat orang, someday mereka akan terhukum sendiri
hmm somewhat betul jugak
in many cases laa, banyak aku dah terkena sebenarnya, nampak dengan tak nampak jer
jadi tak nampak pun sebab aku tak cakap. tu je.
kalau aku nak sebut, lebih sejuta oke! tapi as i've said before, aku tak suka besarkan isu. hihi

certain people yang terlebih comparative, secara sedar dengan tak sedar
maybe orang lain tak nampak; tapi yang boleh rasa, hanya aku dengan si polan berkenaan tu je la.
biasa laa among us all, mesti kadang2 saje nak compare, tanye kau dapat apa, aku dapat ni tauu, bla3
alaa standard laa tu
tapi bagi aku, takde bende pun. kadang2 saje nak tanye.
kalau dapat markah test tinggi, good for you. alhamdulillah laa. aku tolong doakan.
kalau dapat apa2 pun, yang lebih dari orang lain, sebaiknya doakan laa.
tapi, tu aku.
and tak semua orang macam aku.
hmm. aku takde laa baik mana. cuma aku seboleh2nya elakkan yang tak baik tu.
sometimes aku jumpa gak dengan certain polan di mana, bila dia dapat peluang lebih dari aku, and brag all over it. aku layankan je, senyum.
and bila time aku sampai, and time tu laaa rezeki aku nak mencurah2 pulak, and aku tak perlu berkata apa2 pun. aku boleh nampak dari muka dia.
the worst part about me: aku boleh baca body language orang.
kalau dapat baca body language yang sedap2, takpe lagi. ni expression yang irritate aku balik. buat apa?
ee tak best! and aku tak suka!
huhu
tapi memang macam mama cakap tadi laa, someday mereka akan terhukum sendiri.

well somewhat bunyinya macam karma jugak kan? you get back what you give to others.

ni baru 1. banyak lagi benda yg jadi dekat aku sebenarnya. malas nak story je. yg ni pun dah cukup banyak. nanti2 laa aku cerita dalam entry lain ya? sorry. :)

No comments:

Post a Comment