Friday, January 27, 2012

syukur

satu, sebab telah diberi peluang untuk bernafas lagi, sampa hari ini.
dua, sebab doa-doaku sejak sekian lama, telah diperkenankan. berkat, sabar menunggu dan doa ibu juga, mungkin? :)
tiga, sebab dikurangkan nafsu terhadap keduniaan? herm tak jugak, aku masih berkeinginan pelik2, cuma, takdelah sampai craving untuk perkara2 yang tak penting, dan paling sure, on perkara2 yang dah confirm tak bawak mati punya! LoL
empat, sebab dikurniakan kawan2 yang baik2, tak cenderung untuk membawa aku ke arah kejahatan. terima kasih! :)
lima, sebab banyak kali ditemukan dengan orang yang salah. lama2, aku boleh kenal siapa yang benar2 sahabat aku dan siapa bukan. :)
enam, sebab diberi ujian susah dari awal? hmm, dulu2 selalu kena kutuk gemok, selera tinggi melangit, diet sampai setengah mati. sekarang, orang2 yang kutuk aku tu yang jadi gemok pulak. karma work it's way :)
tujuh, sebab masih diberi peluang, diberikan petunjuk dan hidayah. kalau tak, sampai sekarang mungkin aku masih lemas dengan hal duniawi dan masih tidak bertudung.
lapan, sebab diberikan kekuatan hati ini. berkat atas ujian-ujianMu terdahulu mungkin? terima kasih Allah! :)
sembilan, dimudahkan rezekiku dan keluargaku. alhamdulillah, so far, segalanya berjalan lancar. :)

hihi. masa bermuhasabah diri.
ye aku tahu, aku pun tak sempurna mana.
ada lagi target yang aku tak berjaya capai sekarang.
and, sometimes aku memang sedih.
mungkin bukan rezeki aku, ada yang lebih baik lepasni kan? wallahualam.
so masa ni lah, belajar bersyukur. :)

No comments:

Post a Comment