Saturday, June 4, 2011

not ready for the change

haha
so far, so good
aku ckp terus terang,
AKU LEBIH SELESA BERTUDUNG SKANG NI
tapi, aku belum full time pakai tudung laa
aku pakai just bila masuk opis je
*skang aku tgh praktikel kat Telekom Teluk Intan*
in other word, aku ni dah join type ON OFF gak laa
sepatutnye aku xpatut kan buat mcm ni
hahaha
tapi
ntah laa
maybe ni laa yg org ckp DUGAAN bila org free hair baru nak berjinak2 ngan tudung ni kan
bhahaha
meh2 aku nak story alkisah aku yg dulu2 dan skarang

aku ni true blue free hair-ian gak laa, sebenarnye
dari skolah lagi, semua org tahu aku free hair
kalo time blaja, pakai uniform skola tu memang laa aku sarung skali tudung tu
time pj je aku bukak
next, aku masuk alam matrikulasi plak, mak aku ada suggest suruh pakai tudung
tapi sebelum tu dia ada pesan
KALO NAK FREE HAIR FREE HAIR JE LAA,
TAPI SKALI KO DAH PAKAI TUDUNG JGN BUKAK2 DAH NANTI APA ORG CKP PULAK
haha lebih kurang mcm tu gak laa maksud dia
so aku pilih utk jadi free hair atas alasan:
xready nak bertudung
besides, aku tgk kawan2 aku
yg bertudung, mulut dorang lagi cm jimbet
mengata blakang bagai
ceh mcm aku bagus sgt
hahaha
tu laa ape yg ade dlm pale hotak aku mase tu
then, aku masuk utem, aku still free hair
*skang rambut aku pendek*
haha
org leh recognize aku laa dari jauh
dengan rambut rebonding
gaye nak mcm hayley williams
tah lee i guess so
bhahaha
still, aku time tu masih belum ready nak bertudung mcm kawan2 aku yg lain
sebab aku tgk ramai gak umat ON OFF ni
TAPIIIIIIIIII
mase tu budak2 sume tgh gile shawl, aku pon ade gak laa beli selai dua
dengan harapan aku akan terbuka hati utk bertudung
tapi still,
NONE.
huhu teruk kan aku ni

so skarang,
aku rasa last aku jadi true free hair-ian, mase tu tgh final
still kat utem
tapi sebelum tu aku memang dah pasang niat,
START PRAKTIKAL MEMANG AKU NAK SARUNG TUDUNG
so skang aku buat kerja tu
since 1st day kat Telekom, sampai skang,
aku pakai tudung je g keje
haha
nice2 gak laa
tapi at the same time, aku kuar jalan2 kat pekan Teluk Intan aku still free hair lagi
tu laa masalahnye
huhu
tah kenape laa aku mcm ni

tapi aku realize,
ever since aku pakai tudung, banyak benda yg biase terjadi kat aku, dah xterjadi dah
antaranya:

1. dulu ramai ckp aku mcm cina. skarang xde yg konpius dah. hehe

2. bila2 je aku berjalan2, aku selalu cuak kot2 org nak pandang kopek aku. skarang, aku xheran dah nak tunduk amek barang xpayah pegang kolar baju dah

3. bila duduk je, selalu tutup "burger" dengan beg. bila kat opis, xyah pikir sgt sebab tudung memang aku saje labuhkan sket so hidden sket laa burger2 kat perut aku tu

4. mase free hair, bila aku jalan sorang ramai je siut2 kat aku. SIUT BETULLAH!. now, bila jalan sorang je time balik opis, xde org brani nak jeling kat aku sebab aku suke bagi jelingan tajam kat org specially LELAKI yg xde kerja suke siut2 org tepi jalan. heheh

herm, lebih kurang mcm tu laa
so now, aku ada 2
choice
either nak terus free hair sampai kerja, atau
pakai tudung
once aku balik utem nanti?
herm
aku still xtahu
aku ckp terus terang,
AKU BELUM READY LAGI!!
sebab, aku tgk muke aku dlm cermin
bila pakai tudung aku nampak gurlyyyyyyyyyyy sgt2
owch!
at the same time, aku still rindu gaye aku yg ala2 hayley williams tu
specially headbanging time karok
hahahaha
tu kerja gila aku gak
haha

tapi jgn laa sebab confession aku mcm ni, ramai2 pakat nak kecam aku plak
aku paham, ramai akan xstuju punye bila aku kuar statement mcm ni
benda ni just dilema bodoh dlm diri aku je
xpatut aku ada dilema mcm ni
apa dah jadi ngan nasihat mak aku sebelum masuk matrik tu?
at some other part, aku cm xnak kecewakan kawan2 aku gak
sebab ramai request mintak aku pakai tudung atas beberapa sebab
besides, aku kadang2 teringat gak laa, balasan org xtutup aurat
nanti rambut dibakar sempai otak menggelegak
nak ke aku masuk neraka just sebab aku free hair
walaupun hakikatnye, semayang aku xpenah tinggal(kadang2 tinggal gak)
amalan2 lain aku buat gak
hish
takut aku
so
...


3 comments:

  1. ermm...gudluck k!
    nice try...but mmg btol ad dugaan mcm2...

    ReplyDelete
  2. memang byk dugaan bile nak wat perubahan, tapi kite kena ingat, Allah akan bagi kita dugaan yang Dia tahu kita mampu untuk mengatasinya, sama ada kita mudah menyerah atau kita terus kuat...bab org mengata, biarlah dorang, kita buat kerja baik, niat pon baik, kan kalau buat kebaikan 2 asal berniat pon dah dpt pahala?!! jadi teruskan dgn niat awk 2...semoga berjaya :-)

    ReplyDelete