Monday, May 2, 2011

aku anak no 2

hahaha
tadi aku terbace 1 post pasal anak no 2
alias aku gak r
sebab aku de 3 bradik n aku no 2
so anak tengah r ni(abu wahib)
keh3
mcm ni post die
kat bawah aku nak elaborate sebijik2 pangai aku according to characteristic2 ini:-


1.ANAK MANJA IBU

sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!

- huhu, hakikatnye, aku ni nak kate anak paling manje pon xgak, even anak tengah. aku memang baik ngan ma aku, and kadang2 kalo tibe2 suare aku jadi ngegeh smcm tyme gayut tu pasal gayut ngan ma aku r. tapi papehal yg paling manje tu adik aku je. hu



2.ANAK DEGIL

Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..

- haha...so TRUE!! aku yg paling keras kepale, kalo nak dibandingkan ngan abg n adik aku. ma aku kalo ngan dorang ni leh kautim lagi r, tapi ngan aku ni memang payah gile. banyak kali gak aku tgk ma aku nanges sebab aku. (bersalah r) huhuhu anyway aku akan sentiase berusehe utk jadi anak yg baik laa...


3.TAK PANDAI PUJUK

memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..

- haa yg ni leh tanye ex aku r. cer tanye die, sepanjang 3 tahun aku kapel ngan die dlu, bape kali je die dapat kene pujuk ngan aku tiap kali gado besar? hahahaha. even salah aku pon, die gak yg kene pujuk n betulkan keadaan. gile kesian. hahahaha


4.BERCINTA

Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …

- ni pun betul gak, dah habih jujur pon kene tipu gak..hampeh..


5.HITAM / PUTIH

Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi

- herm, xgak. kadang2 tu pas dibrainwash aku leh pikir rasional balik gak, and ubah pikiran kalo rase2 mcm nak ubah.


6.HATI

No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka

- A.G.A.K!! hahaha. nampak je muke aku cm jahat ni, tapi aku ni baik oke ! best kan kawan ngan aku ni -.-...tapi actually aku ni boleh je terima teguran, even aku ni open n xheran org ckp kasar ngan aku tapi ayat mau susun baik laa..kalo ayat nak pedas pon agak2 r kan..huhu


7.BERDIKARI

very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..

- yg ni pon BETUL gak!! siyes, bukan masuk bakul angkat sendiri la. huhu. dlm adik2 bradik aku, aku je yg pandai handle diri sendiri. tu la pasal ma aku cm dah redha je aku blaja jauh2. abg aku? spender pon ma aku belikan. adik aku plak, nak g kaunter beli mcflurry sendiri pon takut. ape cer? last2 aku gak kene setelkan dorang. haih. kalo nak tau, aku laa yg paling awal tere gosok baju sendiri antare adik badik aku.(asal cuti je aku je kene iron baju dorang ni hish). aku laa yg pecah rekod paling lame xbalik kampung jika dicompared ngan budak2 ni(2 bulan! abg aku pon mane tahan dok kl pon mesti nak balik t.intan seminggu skali gak). bhahahaha. cara x? pasal tu ma aku cm xheran sgt xcontact aku 2 3 hari, kadang2 seminggu direct cmtu je. gamaknye le. hu



8.ARAHAN

anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri

- huhu, betul gak. siyes, rase mcm disuruh sgt plak. apehal tibe2 nak jadi bos ngan aku ni..lu sape? ma aku pon x arah2 aku mcm tu..aku stady sendiri steady je, aku lepak sorang pon layan. aku setal kebanyakan hal aku sendiri(even xsemua) lagi 1. mase kapel dulu, sape je yg protek aku? bf aku? MAMPUS! mase aku tgh lonely perlukan die dulu sampai nanges2 mane de sape2 teman..sampai 1 tahap aku xheran dah jadi forever alone. huhuhu. gilo2.


9.PEMAAF & caring

tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah

- aku ni memang senang memaafkan..cume kadang2 tu kalo tem aku marah tu biar aku sorang2 dulu jgn kaco..huhu..aku ni caring gak kadang2..tgk gak r ngan sape aku nak caring..kalo org tu annoying sgt watpe aku nak caring ngan dorang



10.PAKAIAN

Nak ajer up to date…semua nak kemas....

- haha..yg ni leh tanye roomate aku. tanye die bape kali aku sarung 1 baju pastu cabut pasang baju lain sampai aku tol2 puas hati baru aku kuar umah? HAHAHAHAHA




so sekian laa pasal diri aku ni
hahaha delay jap stady data comm





3 comments: