Sunday, September 18, 2011

johnny inggeris the sequel


ok. johnny english reborn.
best gila aku cakap, nak kata gila sangat tu tak lah, tapi sangat best.

so aku nak summarykan cerita ni, ia berkisarkan tentang this ex-agent called johnny english, dia kena hantar balik ke london untuk join balik team MI-7, selepas few years pegi china training. adalah mission dia, nak patahkan 1 team world assasin called Vortex yg ada plan untuk bunuh pemimpin, next akan mengakibatkan global chaos. at the same time, ada mole jugak dari team MI-7 tu sendiri yang ada konspirasi dengan Vortex tu. so tu lah yg johnny english dan PA dia, Tucker(kalo tak salah aku lah nama dia) kena investigate. macam2 lahhh yg berlaku, aku nak cerita pun takleh nak cerita detail sangat sebab nanti aku gelak besar punya. haihh duduk taip ni pun cukup laa aku teringat2 scenes bangang dlm movie tu. sumpah lawak!

and kalau cakap movie ni serve lawak bodoh, kau yg bodoh aku nak cakap dulu. make sense ok semua movements dia, secara langsung ataupun tak langsung, tapi sure kau orang akan gelak punya bila tengok. padahal muka rowan atkinson tu selenge je macam takde pape berlaku. ok cukup laa aku tengok gambar batu ni, aku dah gelak guling2 dah. tengok trailer jer tak cukup bhai, kau tak paham story punya. baik g tengok. takyah laa tunggu harga tiket jatuh baru nak g tengok(tapi kalau nak buat gak kau punya pasal la, duit kau kan) tapi aku suggest g tengok cepat2 laa.
even aku ni bukan seorang yang selalu up-to-date mesti pegi tengok wayang, tapi sekali aku tengok ni, bagi aku dah cukup berbaloi dah. sampaikan keluar2 panggung pun aku still gelak2 tak sudah2, tak perasan pulak ada classmate aku datang dari arah bertentangan siap zoom lens SLR dekat2 muka aku pun aku hampir tak perasan. jangan aku mimpi movie ni lagi dah la. :p

ok la, done cerita movie ni. aku happy sangat harini. takyah ada bf pun boleh happy lah der! bangga ni aku cakap. tapi orang2 yg tengah in relationship terbaca statement aku ni, takyah laa nak terasa hati. ini just opinion aku. masing2 ada cara sendiri kan. huhu

so that's it. cerita ini best, a must-watch. tu je aku nak komen. kbai


No comments:

Post a Comment