Saturday, August 27, 2011

why do i have to be different from others

sometimes this bugs my head, specially time2 nak tidor.
bile insomnia, lagiiiiiiiii lah die datang. adoii laa chor, aku nak tido la!
ntah la. benda semalam bugs my head.
actually, sebelum2 ni dah lama ada dlm kepala hotak aku. cuma aku je yg xnak express lagi kat sini.
aku xtahu what's the difference being second child dengan yg lain2. what's that matters?
ok. sila bace kat previous post aku kat sini.
xtahu laa aku. aku nak ckp bab layanan ni, confirm laa xkan dapat sama rata punye.
masing2 ada lebih dan kurangnya. even aku anak tengah, tapi duit belanje aku dpt lebih sket. abg aku yg anak first tu dpt apa2 kat dia dulu, adik aku pulak dpt perhatian lebih.
bhahaha. lebih kurang mcm tu laa perbandingan yg aku bleh buat. ni secara kasarnya lah k.
ok lah. tu aku paham laaa. being parents pun actually bukan senang.
bukan senang nak puaskan hati semua pihak, yg aku maksudkan skang ni anak2 la.
tapi ntah laa, kadang2 aku xtahu laa ni just mak aku, or semua parents memang akan buat anak2 mereka mcm ni.
ok laa, honestly, nak xnak aku as anak kena laa respek mak aku, even kadang2 benda yg dia buat tu xbetul, tapi aku still xleh shout kat dia.
xpe lah. tapi kadang2 mak aku ni selalu ckp lepas depan aku. as if aku ni robot yg xde perasaan.
aik mak aku ni beranakkan manusia ke robot? pelik jap
dah banyak kali laa, kalo aku nak sebut sebijik2 memang aku honest ckp aku agak makan hati gak laa.
ye laaa aku anak dia kot. sampai hati dia ckp bukan2 pasal aku.
the worst part is, kata2 ibu adalah doa. so apebende yg die merepek2 kat muka aku ni doa ke MAMA?
adoi laa, padan laa aku ni bodoh. lambat pikap. ape aku nak buat sume xmenjadi.
tah xtahu laa. memang aku yg mcm ni kot.
aku rase aku dah habis polish segale skill and talent aku, aku nak bagi ilang lambat pikap aku ni, tapi xleh gak. hadoyai.
benda2 lain aku xnak mention, tapi semalam sumpah ler, aku TERASA laaa.
ok cenni story dia:

abg aku balik kg, so mak aku alang2 balik tuition terus p jemput abg aku tu laa.
aku xsangke pulak die call aku and ckp dia g mcd teman abg aku makan, ngan x ajak aku nye.
ok xpe lah.. aku tanye je apsal xgtau aku dulu?
ehhh boleh pulak die jawab XMO AH. MENYUSAHKAN.
ish. ok fine. aku terscreamo aa kat org tua tu. even aku xsepatutnya buat die mcm tu
aku ckp: OK ANAK NO 2 NI MEMANG MENYUSAHKAN?? KAN??!
memang since tu, aku dah xda mood.
adoi laa. tau aa dah rapat dengan membe lama. anak2 jadi menyusahkan ke?
dulu time aku ckp nak intern kat melaka, die boleh je emo kat aku, as if aku ni xmengutamakan keluarga sampai nak intern jauh2?
kemmon ler, intern je pun. tu pun nak bising mcm kel*ng ke?
ok lah, dengan sebelah berat hatinye aku pun accept ler internship kat telekom teluk intan.
walaupun pada dasarnya, aku boleh belajar lg banyak sistem kat telekom banda kaba melaka nu.
tapi tu lah. konon dengar ckp mak kan.
tapi bila aku dah spend almost 4 bulan, dah mcm buat short sem pulak kat rumah ni, die memang xlekang laa dari henset. mentang dah ade teman baru kan. aku yg umo 22 pun xde teman msg what.
ok lah. ape yg die buat ni, sumpah aku rasa yg XDE BEZANYA DUDUK RUMAH SEWA DENGAN RUMAH SENDIRI.
lagi 1 aku lupe nak explen, org pompuan ni bila dah bergerek, memang membe2 dilupekan.
ntah xtau ler term ni sesuai ntok mak aku. bergerek ni ckp sarawak, maksudnye mcm bercinte la.
huh. sejibik mcm budak2 rumah aku*xsemua*. memang patut pun aku jadi forever alone.
so sampai aku habis intern, nak abis cuti sem dah pun, mcm ni laa die boleh ckp balik kat aku kan.

so what's the difference? kenape mesti ada bezanya? just sebab aku anak no 2?
anak no 2 mcm aku ni annoying? mcm tu?
tapi aku still kena respek die as a MOTHER.
even at some other part, aku risau gile babi if anything ever happened to mak aku ni. huh. hari ni dia jalan jauh sebab setal hal penting sket.
tapi tu lah. xtahu laa aku.

dah. pening kepale aku.
jadi lone ranger je lah aku. balik rumah sewa ke, rumah sendiri ke, same je.
sumpah LAIN. aku xsama mcm org lain. hurgh

3 comments:

  1. benda2 mcn ni,kau kena lyn je,nak sakit hati,bkn dpt apa,nak rebel xdpt apa,just be yourself la,just be truly you...maybe parents kau nak kau lebih independent,thats why she treats you like that...no worry lah

    ReplyDelete
  2. huhu..aku dah bosan ngan suma ni...cepat2 ler aku kuo umah tu..baik akuu duduk sorang je mcm tu

    ReplyDelete
  3. meen. kesian mak kau. ye. kau banyak terase ngan dia. mane ade anak yang takde problem ngan mak dia. semua org ada. kau kena banyak rileks. dia tu mak kau. slow talk mesti lembut hati dia. cuba kau amek iktibar sikit ngan orang2 yang takde mak. mcm mane perasaan diorang. sedih kan. okay. ni pandangan peribadi aku. btw selera aku nak baca post kau smpai habis sebab ade lagu pwt rythm of love. kahkahkah. best !

    ReplyDelete