Tuesday, April 19, 2011

best vacation ever

hehehe
tanggal 16 april: aku ngan membe2 taekwondo UTeM gerak g Janda Muda eeh Janda Baik
memang baikkkkkkk punye preparation
and thanks pada kawan2 yg tulun uruskan sume..aku je yg xjahat x involve derang g settlekan hal2 yg patut utk prepare g camping ni -.-
and so, kami gerak dari hostel masing2 dlm kul 10 gitu(x ingat sebab x tgk jam)
sambil2 derang angkat2 barang masuk bas, aku ngan daddy n mirul bantai main gitar dlm bas
pastu, sedar2 je bas dah gerak
and then, seperti biase laa, kalo gerak ke arah utara naik bus utem mesti pakcik tu benti kat tol seremban dlu
so, sampai2 situ aku, cheah, pika ngan kak elya bantai makan yong tau fu
hehe mkan berempat xpe
thanks belanja kami kak elya !! syg lebehh !! :))
pas habis melantak2, gelak2 sume2, kami pun naik bus
all the way dah masuk area kl tu, aku dah terlena
*xsedar*
bangun2 je tgk jam dah kul 2.30, dah atas bukit dah nak ke arah JB
seronok gak aku tgk mirul asik kene kencing je ngan shamsul talib ni
sian betul
pas sampai2 je, set up tempat masak, khemah etc.
heee, best gile
pas setup, ape lagi terjun sungai laaa
mase tu dlm kul 6, sejukkkkkkkkkk nak mampus
rase mcm terpecah r lemak2 yg ade
hehehe
malam tu, aktiviti biase la, bile ade "mak" yg tolong masak ni
aku plak, sambil2 tunggu turn mandi, layan gitar, borak2 ngan dak2 ni
heee
malam tu, dinner, borak2, main gitar,
pastu kami main game: KOTAK BERACUN
hahaha
memacam r dak2 ni terkena

the next day(17/4/2011)
kami g masuk hutan plak
pakcik yg guide kami tu pesan, "hutan JB ni lain sket, jage perangai n bahasa, bla3"
tapi pelik gak aku, sebab supposenye JB ni sejuk je
tapi panas gile aku rase
hahaha ok laa xde r sepanas melaka
masuk je hutan ni, masyaallah
mcm aku xpenah g jungle trekking sebelum ni, tapi yg ni memang siyes rase mcm 1st time g jungle trekking r
kemain curam gile kawasan tu
ade gak yg sliding kat situ
aku plak dah bape kali pole dancing kat batang pokok situ
sebab nak mencari stand, karang salah pijak memang dah gelongsor dah -.-
sape2 yg ade blakang n depan aku tu, memang org yg paling bersabar la aku rase
hahahaha
tapi thanks banyak2 sebab tolong tolak n tarik aku
heee
cite pacat plak, memang perkare biase r bile masuk kuar hutan ni
tapi aku dapat 2 ekor je, tu pon kecik2 je
dak2 lain ade je dpt pacat besar, jmpe2 je dah gemok
eeeeeee~
dah kuar hutan tu, pe lagi masuk sungai lagi
-.-
petang tu plak, standby utk sukaneka
hahaha game memang ntahape2 r
passing2 getah ikut straw, main pecah2 belon
aku dah lame xpegang belon, aku baru pasan yg aku ni takut bunyi belon pecah
-.-
haahahahahaa
pastu, cari syilling dlm tepung plak
tem tu aku pair ngan cheah
dan2 je leen sebut 3,2,1, GO!, aku dah nampak sume putih dah
hahaha
abeh muke n rambut, dah mcm nyonya dah
cheah lagiiiiii comel
aku tgk sume org dah jadi org tua dah
hahahah
habis game, terjun sungai lagi
-.-
and then, malam tu, barbeQ plak
aku xleh blah statement fizah tem din ckp barbeque, die leh jawab babiQ
hahahahahahaa
pecah perut aku !!
pas melantak, layan gitar ramai2 kat depan unggun api tu,
aku akui laa, aku xsehebat derang ni
-.-
penat2, tido, zzzz

on the third day plak(18/4/2011)
lagiiiiii xleh blahhhhhh
sebab, umat yg bangun terus pas subuh, aku, cheah, leen, sue, pikah, sir mike ngan sir yeoh
kami dah melantak ayam, sosej, coleslaw, siap masak nasik lagi
leen start plan jahat nak kenakan dak2 lain yg tgh tido dlm tent tu,
sir plak gune kuase veto, g jerit ckp
"BANGUN2, SAPE2 XBANGUN KENA DENDA, SIR KIRA SAMPAI 50. 1...2...3...."
hahahaha
sume mencecet2 r kuar khemah tem tu
kitorang yg still duduk kat meja makan, gelak2 je laa
pastu panggel dak2 ni sume g kat padang, amek berus gigi ngan ubat gigi,
kena kumo pakai air teh
hahahahahaha
kelakar gile tgk muke memasing tgh gosok gigi
muke busukkkkkkkkkkk
hahahaha
then, sebab ni last day, pe lagi, g terjun sungai buat kali ke-4 dan terakhirnye
memang seronok mandi sungai tu, sejukkkkkkkkkkkkkk
pastu, tegakkan batu2 sungai yg ade tu
memang berseni gak budak2 ni(dan aku)
*photos will be uploaded soon*
abeh mandi sungai, tunggu turn nak masuk bilik air
dan2 sampai durian
ape lagi
heheheeh

ok laa, sampai sudah penamat perkhemahan kami
kemas2 balik dapur, bukak balik khemah
rase cm sayang je nak tinggal sume ni
:((
sedeyy
papepun, best gile camping ni
and, aku sayang geng2 taekwondo utem aku
muhuhuhu
ok dah balik ni
pasang balik mode study ntok final
-.-



No comments:

Post a Comment