Monday, January 17, 2011

puuu ujian belaka

siyes
minggu ni minggu yg agak suwey ntok aku gak r
satu2 masalah besar menimpa2
hahahaha
dah mcm jatuh bergolek2 pon ada
huhuhu
tapi aku xcite kat sume org pon.
okke lah, siyes, aku ni seorang yg xpandai nak tunjuk kat org yg aku ni ada masalah.
aku, depan org aku mampu senyum lagi(siap gelak lg xleh blah)
specially, bila aku disamping org yg leh buat aku senyum
muhuhuhu
tapikan, aku just mampu muhasarawak diri aku je r
ALLAH buatkan tiap2 ujian kepada hamba2-Nya yg mampu tahan ujian yg Dia nak bagi tu
sebab, Dia tahu, hamba-Nya itu cukup kental ntok menghadapi ujian itu.
tu laaa, mama aku sllu pesan kat aku.
and, bila pikir2 blik, ada betulnye.
and, lg buat aku pikir yg aku ni memang kuat orgnye. :)
muhuhuhu
terbelagak jap

1st thing, benda yg paling aku nak elak terjadi gak.
abg naza tu, dah banyak kali rosak, and banyak kali kene repair r jugak.
and banyak kali gak laa duit yg terpakse keluar.
hohoho
rm2000 man !
betol body die yg senget tu jer, time cuti sem.
dan2 keta kua, mama aku dah pesan, mcm ni ayat die:
MEMEN, TOLONG JAGA KERETA TU BAIK2. MA MINTAK SGT2. MA XTAU LAA KALO ADE MASALAH LAGI NGAN KETA TU, MAU MATI TERDUDUK MA.
syahdu kot, bila mak aku ckp mcm tu kat aku.
haish.
so, aku dah janji aku akan elak segala masalah berkaitan ngan kereta tu.
tapi, jadi jugakkk !!!
huhuhu
jatuh longkang. :)
tapi, xleh blah gak r, 1st kua keta tu, aku gelak dulu.
hahaha. ntah. cm klako plak tgk dugong aku tu masok longkang.
dah mcm gian air plak aku tgk.
pastu, baru laa aku terkedek2 nak mintak tolon.
nasib aku baik gak r, memang aku jumpe ramai dak utem kat tempat kejadian
ade gak yg membe atas membe aku, dorang laa yg tolong contact towing service tu.
and, thanks gak laa pade membe yg sudi teman aku g balai.
gile hape aku sorang je pmpuan, nak g ekot india tu g balai sensorang. uwaaaaaaaaaaaaa ~
mula2, time kejadian tu, aku siyes xsampai hati nak brtau mak aku.
tapi, kalo xbrtau pon, aku terpakse brtau gak.
redha je r.
dah r mak aku tgh sakit tu, aduhhhh siyes aku rase bersalah gile.
time tu laa aku rase cm nak hentak2 pale hotak aku ni,

NAPE LAAA KO NI BIOLL OIIIIII

tapi, benda dah jadi kan.
so, dari sini, aku realized banyak benda.
  1. kita xleh sorang2 all the time gak, even kita suka buat satu2 benda tu sorang. sebab, bila susah, MEMBE gak yg tolong.
  2. jgn memandu malam kalo rase2 xnampak jalan.
  3. Tuhan nak bagi kita jadi lebih dewasa dengan pengalaman mcm ni
hahahaha. ngat senang nak mengadap situasi mcm ni.
susah tauu !!
tapi, nak xnak, terpakse laa aku hadapi kan.
and, dari sini gak aku blaja term
jgn campur adukkan masalah peribadi ngan kerja or komitmen lain yg penting jua
ini baru matang namenye. wahahahaha
dah matang upenye aku :)
dlm pada aku de masalah ni, aku g gak laa training sbtu ahad tu.
kalo ekotkan jiwa aku ni, aku memang dah xde mood dah.
tapi, ntah laa, aku bersyukur gak laa still ada kawan2 yg caring ngan aku.
still ada yg mau tolong aku, aku syukur banyak2 dah.
gile hape, kalo aku nak ngadap bende ni sorang2. kompem jumpe aku tergantung kot.
hahahaahahah ~

fyi, sebenarnye aku ni seorang yg sangat baran.
siyes, dulu, aku suke sgt hempas2 barang kalo marah. even maki2 pon.
sampaikan 1 tahap aku realized yg org dah naik muak ngan pangai aku yg suke maki2 ni.
so, dari sini, aku blaja cara2 handle kemarahan.
skang ni, aku xtahu laa, tiap kali aku marah, aku just mampu diam je r.
sebab, aku tau, kalo aku hamburkan marah aku tu pon, xkan kemana. x selesai masalah pon.
tu laa yg aku mampu gelak2 lagi tu agaknye.
hahahaha. waaaaaaaaaaaaaaa ~ gilo aku ni ...

next thing, kesabaran aku teruji lagi.
tapi kali ni, ringan punye laa.
mcm ni citenye,
tadi aku g kua makan ngan kawan aku,
punye laa jauh die dtg naik skut g umah aku sebab menjemput aku yg xde keta ni
sorry bro, aku rase cm xsampai ati gak nak suruh org datang2 jemput2 aku ni.
tapi nak wat cemane kan, ni je yg ade.
pastu, g makan kat sebuah kedai mamak ni laa(name premis dirahsiekan)
as usual, mane2 kedai aku masuk pon, memang aku akan order 2 menu ni:
teh tarik, kuetiaw goreng basah, pedas, xnk taugeh.
sape2 yg kenal aku, sure kenal laaa makanan tetap aku ni. :)
kawan aku ni plak, order milo suam ngan nasik goreng ayam.
sambil2 tunggu order, layan r bola jap.
haaha. xhengat plak team ape yg lawan, sebab aku ni xminat bola langsung.
pas beberapa ketika, makanan kawan aku ni sampai dulu.
xpe laa, aku sabar lagi.
pastu, dah lame sgt aku rase, de r lebih stgh jam aku tunggu makanan feveret aku ni.
so, aku panggel laa akak2 waitress tu gtau order aku xsampai.
okke, tunggu laa lg. dah mcm tugu besi aku duduk situ, muke nak ketat je kan.
hahaaha.
xsampai2 lagi. aku panggel akak waitress lain.
tunggu laa lg bape minit ntah. tapi, siyes lame. makanan kawan aku tu pon nak abeh da pon.
pastu, datang laa sorang adik manis pakai spek n apron ckp,
"KAK, KUETIAW ABEH"
pehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
xmenyirap plak kan aku time tu.
dah stenby penumbuk dah tu. tunggu mse nak pecah spek die, atau tumbuk meja tu.
tapi, aku sabar je lagi. aku ckp kat diri aku,
"sabar meen, sabar, ilang cun ko marah2 mcm tu"
so, aku xckp pape, aku diam je r. tapi muke ketat tu mesti !!
aku tau, mesti budak tu dah serbe salah ngan aku dah.
aku xmarah die sebab, aku paham, die just bekerje. bukan masak.
so, die just tahu, dpt arahan, bgtau. tu je la kerje die.
so, aku maapkan laa.
tapi, sumpah aku xmakan situ dahh !!
cm bullshit jer kedai tu. aku sumpah mcm2 dah tadi, hohoho makan laa sumpahan aku tu ~~
sudahnye, aku makan je eskrem singgit beli kat 7e.
bijak, bijak.
makan eskrem pastu naik skut malam2. pehhhhhhhhhhhhhh
xbeku pulak pale otak aku ni
hahahaha
balik2 depan pagar dah ade binatang sambut kepulangan aku
name die HITAM
comel, so aku happy balik.
lupe jap laa kat perot aku yg kosong masuk angin ni.
muhahahaha ~~

No comments:

Post a Comment