Thursday, January 20, 2011

tanggungjawab aku besaaarrr

puuu
now aku dah besar kan?
so tanggungjawab aku pon makin besar laa jugakkkk
as a third year student, player masum utk combat sport, and,
sebagai anak kepada seorang single mother yg dah berumor 21.
aku realized that, aku kena jadi matang gak.
well, nak xnak kan.
face it.
aku tau, all this while aku memang banyak main2, rilek2, xsiyes manjang,
now, aku dah banyak terikat ngan komitmen yg berbagai2 laa jugakkk.
haahahahhaha.
adoyy
tapi, so far so good lah aku rasa.
alhamdulillah, aku selalu dipertemukan ngan org2 yg baik2, yg sudi tolong aku, yg xde mase nak rosakkan aku..
and, alhamdulillah, i was like, given the courage to face challenge yg org lain xmampu buat.
as my mom said,
alhamdulillah, dah ada pengganti ma
aku xde inspiration lain selain mama aku laa
seorang single mother yg sgt kuat, tabah, kental, blah3...
salute gila~
honestly laa, aku banyak belajar pasal courage daripada org tua ni.
aku blaja menjadi seorang yg tabah, layankan je r sume problem
and bagi aku, kalo xde masalah, xdenye kita jadi kuat kan.
hohohoho
ok2
back to the main topic

sem ni, aku ade banyak commitment
pelajaran versus combat sport
agak berat laa, tapi nasib baik dapat housemate and kawan2 yg memahami gak..
dah r subject2 aku amek sem ni kentang2 belaka..hadoii mcm mane nak capai target ni ~
stres ~~
nasib baik ade si Hitam tu, ilang stress aku
suke tgk bulu die yg itam tu. heee ~
hahaha
tadi, aku g training laa as usual.
siyes, mase tu aku sgt stress
aku sebenarnye stress bukan sebab ape pon,
since aku dah banyak sgt training, banyak masa free aku sacrifice.
aku sampai 1 tahap, aku xde masa nak spend dengan diri aku.
ye laa, bayangkan laa, aku xde peluang nak spend time mcm budak2 ni..g wayang, shopping.
org weekend dok lepak, study, aku plak g training. bile masenye aku nak study ni?
test makin lame makin dekat, xleh dah nak buat stail stady last minit mcm dulu dahh.
haiishhh ~
tapi aku sabar je r, aku pikir ni cabaran yg aku berani pilih.
huhu. org lain berannnnn ke ???
belom lagi, problem kereta, si kanna tu buat diam pulak.
fuh, it's time to take action !!
sebab tu, aku anggap diri aku ni sebagai manusia paling kuat aku penah kenal.
sebab aku mampu tahan burden yg org lain xmampu tahan. :)
berlagak jap.
dak2 ni dah perasan sebenarnye, aku dah agak ketat dah tadi time training.
ye laa, siyes runsing.
ngan kepala kusutnye, tgk org2 tendang terabur, lagi aku rase mcm nak marah.
tapi, nasib baik budak2 ni pasan.
dorang ajak pas training, jom lepak2 dataran.
puuuu, siyes best !!!
dah ade lampu2, dah mcm i-city aku tgk.
so tadi, aku g lepak ngan pikah, pqah, cheah, arep, ali, and din.
dapat plak, aku ali ngan pqah, memang 3 serangkai ahhh.
xleh jumpe, nanti org sekeliling lak yg pening ngan karenah kitorang.
hahahaha.
best weiii lepak tadi ~
buat gile2, gelak kuat2, ilang tensen aku.
thanks, team.
korang dah mcm adik bradik aku.
:)

since aku dinobatkan sebagai antara 8 player yg telah dilisted oleh sir utk pergi masum minggu depan ni,
aku secara automaticnya telah menggalas beberapa tanggungjawab yg besar:
  1. naikkan nama utem jadi penyumbang medal, pape medal r asalkan ada. sebab sir just hantar 8 player je kali ni instead of 16 mcm masum tahun lepas.
  2. turunkan berat, now berat aku plus minus 60 ke arah 61 kg laa jugak. aku dah didaftarkan under feather weight. so, bagi aku ni cabaran utk turun berat. huaaaaa ~
siyes, bende ni agak disappointing gak r.
sebab, sepatutnye bleh hantar full team.
tapi, apekan daya, dah keputusan sir mcm tu.
terima je r.
as for me, and kawan2 lain yg terpilih, kami kena belasah gile babeng semua org dalam ring tu.
ho yeahhhhhhhhhhh
go go go !!!

p/s: siyes aku xda life skang ni, aku xtipu laaa
tapi aku sendiri yg sanggup sahut challenge ni, aku akan face it !! till the end of it !!!

pasal abg naza, aku redha je r. kalo aku nak kene tipu pon, aku serah segale2nye pada yg di atas sana je r. pandai2 laa Dia bayo cash nanti. hohoho

kepada kawan2ku yg ada masalah cinta, xyah pikir sgt laa.
go fuck to the hell with love laa !!
well u know what? benda ni boleh elak...cume jangan cari penyakit tu jer.
huhahuha ~

No comments:

Post a Comment