Friday, January 28, 2011

bangun juga walaupun dah jatuh banyak kali.

huhu
habis sudah game.
1st thing aku nak cerita, aku dapat tahu yg hari timbang tu hari esoknye pas aku sampai.
mase tu hati aku ckp, WADDA HELL??
terpakse aku tahan lapa malam tu lagi.
sedih doe.
sampai2 hentian seremban tu, aku makan r bubur nasik.
xleh r layan goreng2 ni.
adoii, dak2 ni bantai mcm2 makanan2 r plak.
aku je yg kene tahan lapa.
haish.
sampai2 je, aku naik penimbang.
skali, naikkkkkkk 59.6.
aku dah takot, ngat xlepas border, habis laa aku.
so, kene laa slow jog lagi malam2 bute tu sampai berat aku turun.
penatnye, subhanallah, tuhan je r yg tahu.
siyes, try r joging time2 tgh xde tenaga.
even dah makan bubur tadi pon, still xdpt bagi tenaga mcm bila kita makan cm biase.
aku dah hampir give up,
tapi megat banyak sokong aku.
trime kasih banyak2, megat.
esok2nye aku naik penimbang terus jadi 58.8 kg.
hohohoho~

2nd thing,
banyak benda aku terpaksa amek kira utk masum siri 2 kat utm skudai nanti.
semalam,
dalam ring, aku 1st bout dah jumpe gold medalist masum 2010 ritu.
try r google: flora rashidah samson.
black belt dow. bukan calang2 org r kalo nak lawan.
nak2 plak utk aku yg baru green 1 ni.
tapiiiiiiiiiiiiiiiii
ni xkan mematahkan semangat aku utk terus join sparring!
yes3!
aku kuat!
hohoho
mula2, masuk ring, aku expect opponen aku ni pompuan rendah yg aku nampak kat sebelah tu.
rendah, tapi kat belt die yg warne itam tu ade calit 3 warne kuning.
kat situ, aku dah tersaiko 1st.
ape yg sir penah aja aku,
saiko yg kita dapat dari opponent tu sebenarnya dah bagi kemenangan 30% pade opponent aku.
gile, xkan aku nak kalah kot.
after 3weeks aku dah korbankan banyak mase n tenaga aku, time ni la aku nak balas.
so, utk ilangkan ketakutan plus elak rase penat dlm ring, aku pon telan snickers 1bar.
hohoho mentang dah lepas weigh in~
pastu, sampai2 bout ke-27, name aku kene panggel.
so, aku pon masuk laa. sir teman.
pastu, aku nampak opposite aku, bukan pompuan pendek tu.
aku nampak pompuan tinggi, black belt gak.
pehhhhhhhh, dlm ati aku pon berkata,
gile tinggi pompuan ni.
so, aku layankan je.
1st round, aku kene non stop turning kick dari kaki panjang pompuan tu.
2nd, aku nak bagi back thrust, tapi maybe angle aku salah or on the wrong timing, so aku pon jatuh mcm nangka lagi.
tapi, aku bangun gak laa. aku xnk KO lagi.
pastu, aku kene high turning kat muka pulak. mata sebelah kiri aku.
huhu, ngat dah bute dah aku. siap reff tu kira 1 sampai 10 dlm bahasa korea lg.
tapi aku xnak mengalah lagi. time tu laa sir tanye,
"kamu nak main lagi ke x ? nak sambung lagi ke x ?"
aku jawab,
"XNAK KALAH !!"
3rd round, aku nampak kat screen tu besar2 tulis 19:0.
xpe laa...
bukan rezeki.
tapi siyes, bukan senang nak lawan takut ni.
kalo nak ikotkan hati pompuan aku, memang dah lama aku nanges kat situ.
tapi, aku leh bangga laa, at least walaupun aku dah jatuh banyak kali pon,
dah kena banyak kali laa muke aku kene tenyeh ngan kaki saiz 8 pompuan tu,
aku tetap bangun and sambung lawan sampai habis time.
even aku xsempat bagi pape point kat die.
good try, meen.
pasni blaja care2 nak counter kick2 dari kaki2 panjang pulak ye.

3rd,
pengalaman masum kali ni sangat2 mencabar bagi aku,
and aku rase lagi best!
lagi best bile ade kamera shamsul talib tu.
hahaha!
banyak gak pose and candid aku amek tadi.
nanti2 laa aku upload yer.
:)

huhu
malas nak ckp banyak2.
ahad ni aku balik melaka.
senin malam, kalo ade tiket, aku balik laa perak.
kalo x, aku teman itam je r kat umah.
muhuhu

2 comments:

  1. gud job baby..mcm ni la memen yg k.lin nk..klu x asyik lembik jew..kena tgal bus la..terkedek2 la k.lin p ambik buntal kt kandang kuda dlu..ops,,BUNTAL?..owh,skrg tidak lg..si cantik jelita gitu..aper pun tahniah cz da berjaya wakil UTeM..kira bangga gak la..bln 7 ni genap la kita 3 thn kt melaka..k.lin plak da nk hbis blja..t klu k.lin dah xde kt UteM,si cantik jelita kena jaga diri bebaik yeh..xmo blur2 lg..=p..miss u MY BUNTAL..

    ReplyDelete
  2. laaa kaklin ke..name kemain sedap...ade ke letak bullshit..elok2 laa sket abun oiii..hahahhaha
    thanks sbb bg semangat..saya dah jadi pompuan kuat skang!! now saya dah bleh bangge ngan diri sndri..xde org lain mampu buat mcm ape yg memen tgh buat skang ni..mish u gak abun...;))

    ReplyDelete