Monday, December 6, 2010

sebab dia M saya..

aku sabar je laa
everytime die ungkit segala pengorbanan die kat aku
aku diamkan je
and, aku fikir not worth pon gaduh.
sebab??
dia M aku..

all this while, dia sendiri yg cakap nicely kat aku,
"meen, if ada apa2 masalah, kalau x ada duit, pls give me a call yahh."
i said, "x apa lah".
dia balas, "it's my responsibility.:)"
but then, time aku sengkek pon, aku still korek jubor tabung panda aku tu. pikir sebab xnak susahkan org lah, kononnya. kuarkan r sume syiling yg ada.
ONLY dah betol2 dah x ada duit, baru aku tebalkan kulit hujung jari aku utk tekan no hp dia and call for help.
pastu, dah lama2, tau pulak nak cakap, "bila ada masalah, it's me that u'll find first. bila tgh happy ngan kawan2, baru tahu diam".
at that moment, aku fikir, kalau x ikhlas, baik jangan offer awal2.
tapi aku diamkan je. aku xnak gaduh.
sebab?
dia M aku...

bila aku balik, aku memang x drive.
even aku rasa pergerakan aku agak terbatas berbanding kat melaka, aku buat bodoh je r.
and, dia akan cakap kat aku, "kalau nak pergi mana2, bagitahu. i'll drive."
so aku balas, "okay".
after sometime, mula lah terpacul perkataan2 sedemikian: "all this while, i'm the taxi for y'all!!!".
aku cakap betul2, kalau dah mcm ni skali die dah ckp kat muka aku, aku tipu kalau aku cakap AKU X KECIK HATI.
tapi aku diamkan. sabar. itu yg lebih baik.
sebab?
dia M aku..

ada gak sekali tu, abg naza buat hal. tayar asik botak je.
check punye check, alignment lari.
u came to melaka, just to find out pasal abg naza.
michael bengkel tu ckp, kos utk betulkan body abg naza almost cecah rm2000 laa jugak.
u're the one cakap nak tampung kos tu.
and then, dah lama2, bila terungkit kisah abg naza tu, mula laa ckp,
"i'm the one yg kena bayar. memen just tahu, bila tayar tu rosak, contact me. memen tahu x, how worry i am. i'm the one yang kena buat semua. apa2hal, it'll fire back at me".
tahu x, how sad bila dengar perkataan2 tu semua? as if, aku ni menyusahkan jer.
just sebab aku cuba buat keputusan sendiri.
tapi, aku diam jugak.
even, tadi sembahyang isyak tadi, jatuh gak air mata aku. terkenangkan benda2 tu balik.
x apalah, u're my M.

M,
all this while, memen memang agak rebellious bila M buat memen mcm ni.
tapi lama2 memen diam, marah memen reda.
tapi, pls take note, benda kalau pendam lama2 boleh jadi dendam.
but i won't take revenge on u.
sebab? u're my M..
memen mintak maap laa tadi, cakap xnak LI kat t.intan.
bukan apa, memen nak LI dengan kawan2. kat sini, memen x ada sapa2.
walaupun dah confirm ada tempat tinggal pun, memen just nak cuba belajar buat semua benda sendiri. memen just nak gerak sendiri. nanti kalau memen stay sini gak, nanti M mesti akan cakap memen buat M mcm taxi lagi, memen x suka !!!
and, everytime u start ungkit sume benda balik, seriously, memen terpikir, kalau memen ni menyusahkan, baik memen xwujud je kan !! M pun senang, xpayah kuar duit utk memen lagi.
tapi,
memen xnak sebab benda2 mcm ni, even though benda2 ni dah banyak kali buat memen terasa hati, dah buat memen nanges dalam hati banyak kali, memen buat mcm xde bende je.
memen xnak jatuh hukum DERHAKA dekat memen !!!!
i just don't want to make u cry..
because, u're my M !!!
memen dah promise dengan diri sendiri, memen dah dewasa, someday memen akan ambil keputusan sendiri.
by that time, memen janji, memen xkan susahkan sape2 lagi.
no need to be my taxi. memen dah niat nak beli myvi baru bila dah dapat kerja. time tu memen dah boleh gerak sendiri.
apa2 hal pun, memen akan tetap akan sayangkan M memen.
love u, M.
u'll always be my M.

and, sorry, kalau memen ni terlalu dependant.
memen xnak susahkan sape2 lagi, pasni memen janji, kalau memen ada masalah duit, memen diamkan jer, k??
if abg naza buat hal lagi, biar memen settlekan sendiri, okay??
memen xnak, bile ade hal yg buat M jadi marah, emo kat memen, M start ungkit lagi kat memen.
memen xnak dengar dah semua tu, okay !!!!
promise??

No comments:

Post a Comment