Thursday, October 13, 2011

kemelut

bila aku stress, dikatanya aku marah.
bila aku marah, dikatanya "kenapa ni, marah ke, ada masalah ke, sabar2".
bila aku senyap dikatanya aku moody, emo.
bila aku terdiam tanpa sebarang senyuman, dikatanya aku banyak masalah.
bila aku serabut dengan macam2 hal yang mendatang, masa tu nak kata "aku paham kau ada masalah, tapi jangan sampai spoilkan mood orang lain".
bila aku cuba melarikan diri dari segala2nya, dikatanya aku pemalas, semakin tak mahu memberi komitmen, walhal aku cuba menyelesaikan satu persatu kemelut yang aku sedang alami.

bila aku senyap, maknanya aku perlukan ruang untuk bersendiri.
bukan aku tak suka orang ambil berat, cuma kadang kala dengan bercerita, semakin berat rasanya hati ini.
so, baiklah aku diam kan?
tapi bila aku diam, kenapa tuduh aku marah, moody? kenapa push aku begini?
apa kau tahu? nak tolong? tolong TAMBAHKAN SERABUT DALAM KEPALA AKU?

adakalanya, dengan melarikan diri dari masalah, barulah aku dapat bermuhasabah diri.
dengan diam, aku dapat menahan marah ini daripada terpancar kepada yang tak sepatutnya menerima marah ini.
tapi, semakin hari semakin kacau!
manusia memang tak pernah faham lah!

semakin hari, semakin cepat mati yang kupinta.
jujur, ok?
aku dah tak mampu nak tahan tekanan lagi.
aku tak mahu bertemu dengan manusia2 yang tak pernah memahami lagi.
aku tak mahu lihat dunia ini lagi.
hanya tahu, tolong TAMBAH SERABUT AKU, tolong divert fokus aku kepada target aku, hanya tolong tambah tekanan!
tapi berdosanya aku, kenapa MATI yang aku pinta?
maha suci ALLAH! ampunkan jahat hati aku ini!

komitmen pulak?
pelajaran, sport, hubungan sesama manusia,
apa pulangan aku? huh?

ingat aku ni apa, robot?
i'm off my limit.
someday i'm going to vanish.

sesungguhnya, ALLAH yang lebih mengetahui segala kemelut rasa hati ini.
subhanallah!

No comments:

Post a Comment