Wednesday, May 11, 2011

BHAHAHAA kerja2


gilo ape aku ni aih
haha
pegi keje gelak balik keje pon gelak2
hahahaha
tapi best laa intern kat TM teluk intan nu
even aku sorang je budak yg intern kat sana, and aku sorang je POMPUAN yg kene pegi site
waaaa hebat x aku
hahahaha
well
see the person laa
*angkat kening*
ok laa
best gak
aku xkesah laa follow skali technician2 and assist2 engineer buat kerja teruk2
main panas bagai, sebab g tgk kabinet pastu betulkan pair
haaa time ni aku tgk kaw2 ape yg aku dah blaja data comm ngan KST depan mata aku
waaaa
baru 1st week ni
tapi banyak aku dah blaja r
huu

nak share ape aku dah blaja semalam and hari ni la
ni, namenye kabinet. jenis KRONE.
kabinet ni, die ade laa mcm, dipecah2kan ke beberapa kawasan dalam area Teluk Intan ni
*in fact kat mane2 area yg TM kat satu2 kawasan yg die cover la*
dlm kabinet ni laa, dorang tempatkan sume kabel utk line telepon ngan strymx
yg wayar biru tu utk telephone line je, yg oren merah tu streamyx
*kantoi aku salah spell strymx depan assist engineer yg lead aku tu, azrul namenye*
kat 2 bar menegak kat tgh tu, exchange. situ die directly connected tu MBF(aku xmasuk lagi bab tu)
2 bar menegak kat hujung kiri n kanan tu distribution, tu user punye
kat bar melintang tu, pair
tiap 1 baris ada 10 pair
tiap 1 baris tu, hanya boleh isi sebanyak2nye 9, 1 spare
kalo ade phone line bermasalah, contoh laa bising
pair akan ditukar
kena panjat tiang lektrik dekat2 tempat(rumah) di mana ada telepon bermasalah tu,
utk tuka pair(ade box die kat atas tiang tu), then berkejar ke kabinet kat kawasan itu utk tukar pair lain yg available
tu je gambar yg aku sempat ambil
sebenarnye, aku de blajar beberape lagi jenis kabinet die,
ZTE, APO
haa
so far baru 2 hari aku blajar
saje2 nak share ngan readers
kalo ade salah tolong betulkan k
:)

ok laa
in fact,
aku xready lagi nak ubah rupe aku, tapi time kerja mcm ni laa muke aku
smart x
tapi nampak mcm dah 25tahun bak kate apis kat tempat kerja aku ni
dem r
tp okai whut aku pakai tudung
mak aku puji kot aku pakai syria
tapi..aku je yg xkonfiden
hahaaha
okai2
esok kije
xsabarnye. eeiii. eksaited lebih
oh, ya
lupe nak inform
dak2 BENT skalian, gred dah kuar
walopun carrymark xkuar lagi ei
hahahaha
happy doing internship!!

No comments:

Post a Comment