Sunday, November 20, 2011

my piece of thoughts #2

herm, okay
hari ni aku nak bercakap tentang, soal, persefahaman dalam perhubungan
ececececey
aku belum ada sesiapa lagi okey =.=
it's just that, looking back it the previous years
di zaman, dimana aku masih lagi hanyut dalam kesenangan duniawi,
yes, kesenangan duniawi, seronoknya bercinta, bercanda, sampai terlupa segala2nya
kerana cinta, aku jadi lupa pada hukum hakam agama
kerana cinta juga, aku sanggup abaikan peribadi keluarga aku kerana kekasih
kerana cinta, aku tolak tepi pelajaran aku
kerana cinta, aku sanggup berhabis, beli tiket bas semata2 nak pergi jumpa boyfriend hujung2 minggu
ye laa couple jauh kan, orang lain leh dating selalu, aku date hujung minggu, hujung bulan

betullah kata2 orang tua2 kan, belajar bagi habis dulu, cinta boleh datang kemudian
yes, betul sangat!
dulu2 tu zaman aku nak try and error mungkin?
LoL
nasib badan laa, dapat boyfriend kuat cemburu, kuat mengongkong,
the worst part, suka meminta2
okay, the 1st part yang aku tak kenan pasal lelaki yang suka meminta2 ni, aku fikirkan lepas kawin nanti, believe it or not dia akan tanggung keluarga?
ye laa masa couple lagi dah pandai tuntut itu ini, duit jangan cakap laa, belum part lain yang tak sepatutnya, dia dah tuntut
kalau dah kawin nanti, mau taknye segala2nya kita yang tanggung nanti?
nothing is impossible
lagi satu, part yang suka mengongkong ni, apedehal?
takde life dohhh!
lagi satu, ni mak aku laa cakap
lelaki yang selalu tak bagi awek diorang buat itu ini, sebab diorang sendiri yang buat apa yang diorang tak bagi awek diorang buat
get it?
aku cakap ni based on pengalaman

second part, bila bercinta, gaduh is a must
tak kira lah over apa pun, tapi gaduh on unnecessary issue?
bodoh piang hang ni la oi!
sumpah, lepas gaduh, memang kacau segala mood nak study, buat kerja, assignment
the worst part, kawan2 tak berani nak ajak keluar lepak, and aku end up friendless
huhu
tu laa masa bergerek, member2 dilupakan
nanti bila tengah lonely, siapa lagi nak cheerkan kita kalau bukan MEMBER jugak kan?
ni dah sorang2, member pun tak berani nak dekat, ape cer?
duhhhh

banyak lagi sebenarnya, kalau aku nak sebut satu2, jadi novel terus entry aku ni
tapi bagi aku la, tak salah nak bercinta, IF, ada kematangan dalam berfikir, membuat keputusan, judge tindakan pasangan kita, at the same time, tak kacau priority kita yang lain
well, as we have known kan, life kita bukan kena devote pada pasangan je,
kita ada LIFE, FAMILY, STUDIES, or CAREER, and not to be forgotten, TUHAN

hahahaha
and, honestly ramai jugak tanye, kenapa kau takde boyfriend lagi, tak best ke asik single je, takde orang teman, patutnye umur2 macam kau dah ada pasangan, bla3
ehh nyibuk laa orang2 yang tanye soalan2 ni kat aku! lantak aku laaa!
ok sebab aku taknak couple, sebab sebab2 di atas ni laa.
aku ada priority lain yang lebih penting. tu je.
plus, kalau sampai masa aku nak cari pasangan aku nanti pun, aku akan pastikan dia jadi suami aku.
and, jangan ingat nampak aku diam, macam tengah takde pape, sebenarnya aku sedang menilai semua orang yang ada dalam life aku ni. jeng3. hehe. paham tak ayat aku
lagipun, dalam life aku ni, banyak lagi yang aku perlu belajar dan perbaiki. aku tak perlukan segala kongkongan macam ni. so that's why aku pilih untuk tidak bercouple.
hehe. tu je la.
last2 entry aku jadi tips menjaga hubungan laa pulak. well2. dah besar kan. pandai2 fikir laa.
and sorry for my offensive words. aku tak refer kepada sesiapa. kalau tersentap tu, minta maaf jugak laa. ini reality oke.
happy reading

No comments:

Post a Comment