Friday, September 23, 2011

buat baik berpada pada

ungkapan tu sekarang betul2 make sense dengan aku.
iye betul!
sorry to say, aku terpaksa jadi jahat sekarang
aku takmau pikir perasaan orang lain dah, apa spekulasi orang lain tentang aku
aku dah puas menjaga hati orang, menunaikan kehendak mereka
but still, tak pernah cukup?
apa lagi yg kau orang expect dari aku ha?
ye aku manusia, aku bukan angel, dan aku bukan TUHAN, aku tak mampu nak bagi semua
dan aku rasa setiap apa yang mereka minta dari aku, dah cuba aku tunaikan
mungkin ada yang terlepas pandang, ada yang sipi2 tu, aku minta maaf
kerana aku tak sempurna. aku sendiri pun tak mampu puaskan hati sendiri, inikan orang lain.
well, setakat ni, tak jahat mana pun aku lagi.
aku cuma jahat mulut je. so what?
kau nak marah aku? tak puas hati?

tak pernah tanya ke kenapa aku suka buat orang marah?
apa rasa aku selama ni, bila kena pijak2, kena tekan2?

bila aku cuba nak kejar sedikit kejayaan, untuk hidup aku bhai, selamanya aku nak kena bawak bachelor kelas ketiga ke?
dan satu lagi kekurangan aku yg ALLAH kurniakan kepada aku; aku lambat pikap.
aku perlu concentration lebih, aku xmacam student lain yang natural pandai, sekali tangkap terus simpan selamanya. even boleh tahan sampai hari test.
tapi BUKAN AKU. haha.
bila aku senyap sedikit, lenyap sekejap dari pandangan, just sebab aku nak start jadi budak rajin, mula terbaling pandangan yang aku ni dah berubah, aku tak macam dulu, lain sangat.
ye dulu aku pemalas, aku taknak bukak buku, hari2 aku enjoy, memang tiap hari aku ada masa untuk spend time dengan orang, untuk puaskan hati orang jugak kan?
sekarang, kenapa marah?

kedua, aku akui, aku tak pandai berkawan, aku tak pandai memulakan perbualan, terus orang lemparkan spekulasi yang aku ni sombong.
so now, aku dah start talkative sikit, dah boleh buka lebih ruang untuk berkawan, lebih2 lagi untuk lelaki
tapi ini bukannya license untuk cakap lepas, tak tapis dengan aku?
ok aku memang boleh jadi open dengan semua orang, tapi apa kau rasa kan bila orang cakap lepas dengan kau?
sikit2 boleh lah terima, kalau dah direct bertubi2, jatuh juga air mata kau kan, even dalam hati?
kalau takpun, ego kau sure tercabar punya. mesti!
hey aku tahu lah, aku pun macam tu jugak, aku manusia macam kau juga kan?
bila aku pulang paku buah keras, baru tahu nak marah, nak benci aku.
padahal, kalau tak ada yang mulakan, aku pun tak sambung lah.
huhuhu

ketiga, aku tak mampu nak suka semua orang.
even ada yang nak cuba berkawan dengan aku.
berkawan tu tak salah, tapi biar kena cara.
kalau awal2 lagi dah nak sibuk pasal hal dalam kain dalam aku, baik tak payah!
cakap pasal tinggi, pasal body, padahal baru je kenal. tak sampai sehari pun.
aku bukan jenis itu.
kalau nak borak pasal itu, cari orang lain. mentah2 aku reject.
bila aku remove kau, nanti tau laa nak cakap aku sombong pulak kan?.
kalau kau tak buat baik dekat aku, aku pun tak buat baik lah dekat kau.

senang je concept dia.
kau jahat dengan aku, aku jahat dengan kau.
sebab tu makin lama aku makan garam, makin banyak masin yang aku dapat.
semakin kurang manisnya. sebab, banyak sangat garam aku kena ambil.
so, lepas ni kalau nak benci aku, bencilah.
sebab, semakin lama aku semakin takut nak jadi baik dengan orang lagi.
bila aku baik, ramai yang pijak kepala.
bila aku stand untuk pertahankan diri aku, hak aku, aku dilabel jahat, sombong, bla2.
whatever, i don't give a shit anymore.

p/s: maafkan tulisan aku. kbai








1 comment: